Retourneren
Je hebt een zichttermijn van 14 kalenderdagen om zonder opgaaf van redenen het product aan te melden voor retour, ingaande op de dag ná aflevering. Indien je bestelling uit meerdere zendingen bestaat, gaat deze periode in op het moment dat je de laatste zending ontvangt. Na het aanmelden van je retourzending heb je 14 kalenderdagen om de zending aan ons te retourneren. Van het herroepingsrecht zijn de volgende producten uitgesloten:
- oorbellen waarvan de verzegeling na levering is verbroken, om redenen van hygiëne;
- een product dat op verzoek is gegraveerd;
- een product dat op maat is gemaakt.
We kunnen eventueel een waardevermindering bij je in rekening brengen wanneer;
- een product is /producten zijn beschadigd, gebruikt of incompleet zijn;
- een product is voorzien van een label en u dit label heeft verwijderd.
Je dient de producten onbeschadigd, ongebruikt en compleet te retourneren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele/onbeschadigde verpakking. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het is bijvoorbeeld niet nodig om de aangehechte labels te verwijderen voor de beoordeling. Maak je gebruik van onze inpakservice met inpakpapier en gebruik je het herroepingsrecht, dan worden kosten van € 1,- voor de inpakservice in rekening gebracht. Heb je meerdere artikelen in één bestelling besteld en stuur je één of meerdere artikelen uit je bestelling retour, waardoor de (restant)waarde van je bestelling onder het drempelbedrag van € 50,- voor gratis verzending komt? Dan worden bij een retourzending alsnog de verzendkosten van € 3,99 bij je in rekening gebracht. Indien er onverhoopt iets mis is met de bestelling (een verkeerd product, een kapot geleverd product, etc.), mail dan z.s.m. naar info@itsbeautiful.nl. Zie voor meer informatie onze pagina over Garantie. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Wij hanteren de hieronder aangegeven methode voor het terugsturen. Iedere webshop heeft zijn eigen manier om producten te retourneren. Zo hebben ook wij onze eigen methode, die we uiteraard zo simpel en gebruiksvriendelijk mogelijk voor je hebben gemaakt. Hieronder lees je hoe je je product retour kunt sturen in een simpel stappenplan.
Stap 1: Je hebt het product ontvangen en bent niet tevreden. Op dit moment meld je je retourzending aan bij juwelier It’s Beautiful door een e-mail te sturen naar info@itsbeautiful.nl. In deze e-mail vermeld je je factuurnummer en het te retourneren product. Je kunt de reden voor het retourneren opgeven, maar je bent hiertoe niet verplicht. Nadat wij deze e-mail hebben ontvangen, zullen wij je e-mail beantwoorden, zodat je weet dat je kunt overgaan tot het verzenden van je retourzending. In deze e-mail staan ook enkele instructies voor het retour zenden. Na het ontvangen van onze bevestigingsmail gaat de tweede periode van 14 kalenderdagen in en ben je klaar voor stap 2.
Stap 2: Het is nu tijd om je product retour te sturen: hiervoor heb je 14 kalenderdagen de tijd. Op de achterkant van je factuur staat een aantal in te vullen velden. Je hebt je retour aangemeld via een e-mail, maar het is voor ons altijd overzichtelijker als je dit formulier alsnog invult. Deze factuur stop je bij je retourzending. Wij raden altijd aan om de retourzending zo goed mogelijk in te pakken, zodat deze niet beschadigd raakt tijdens het verzenden. Zodra je retourzending verwerkt is, ontvang je van ons een bevestiging via e-mail.
Je stuurt je retourzending met Track & Trace of aangetekend naar:
(IBJ) It’s Beautiful
Varsenerstraat 4
7731 DC Ommen
Kosten retourneren
De kosten voor het retoursturen worden niet vergoed door juwelier It’s Beautiful.
Stap 3: Deze stap is helemaal voor ons. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt, worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk met een andere betaalmethode hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de goederen hebben terugontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt.
Heb je toch nog vragen over je retourzending? Neem dan gerust contact met ons op via e-mail op info@itsbeautiful.nl.
Ruilen
Ik heb een product in de verkeerde kleur of maat besteld. Kan ik deze ruilen?
Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen de bestelling retour verwerken, indien de bestelling aan onze voorwaarden voldoet. Je kunt vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste kleur of maat. Zodra je retourzending is verwerkt, ontvang je binnen vijf werkdagen de terugbetaling.
Het artikel is niet naar wens, maar ik heb wel een ander artikel gezien op de site. Kan ik het artikel ruilen?
Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen de bestelling retour verwerken, indien de bestelling aan onze voorwaarden voldoet. Je kunt vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste kleur of maat. Zodra je retourzending is verwerkt, ontvang je binnen vijf werkdagen de terugbetaling.
Kan ik het artikel in de winkel ruilen?
Dit is niet mogelijk. Een aankoop via een webshop wordt anders verwerkt dan een aankoop in een filiaal. Het retour brengen van je pakket is wel mogelijk. De verwerking van je retour kan echter niet direct plaatsvinden. Zodra je retourzending is verwerkt, ontvang je binnen vijf werkdagen de terugbetaling.
Beschadigd artikel
Ik heb een beschadigd en/of defect artikel ontvangen, wat kan ik het beste doen?
Allereerst vinden wij het erg vervelend dat je een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen. Uiteraard is dat niet onze bedoeling. Als je een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen, vragen wij je dit zo snel mogelijk te melden aan onze klantenservice. Bij voorkeur door een e-mail met foto’s van het beschadigde en/of defecte artikel naar ons te sturen, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Onze collega’s van de klantenservice zullen per e-mail contact met je opnemen om samen met je tot een passende oplossing te komen.
Ik heb een horloge ontvangen waarvan de batterij niet werkt, wat nu?
Stuur ons alstublieft een e-mail met je ordernummer, zodat we je hierin kunnen adviseren.
Incomplete bestelling
Ik mis een artikel in mijn bestelling. Wat moet ik doen?
We vragen je om ons zo spoedig mogelijk, bij voorkeur binnen 24 uur, een e-mail te sturen met je ordernummer. Vermeld ook welk artikel je mist, zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken. We komen hier zo snel mogelijk op terug.
Ik heb de verkeerde verpakking ontvangen, wat moet ik doen?
Neem alstublieft contact met ons op. In de meeste gevallen kunnen we de juiste verpakking nasturen.
Heb je toch nog vragen over je retourzending?
Neem dan gerust contact met ons op via: https://www.its-beautiful.nl/contact